Osignade band

gruppbild 1RännstensOrkestern är ett svensk punkband hemmahörande i Timrå. Här kan du läsa om vilka de är och om deras influenser. Du kan även lyssna på deras senaste singel "Vila i fred".

RännstensOrkestern mer info

gruppbild 2Goodbye Larry är ett ungt band från Halmstad som spelar Skate-punk. Läs mer om vilka de är och om deras kommande spelningar. Ta också chansen att lyssna på en av deras låtar.

Goodbye Larry mer info

gruppbild 5Rabbitfarm är ett osignat Stockholmsband som spelar punk där förebilderna är modern punk från mitten av 1990-talet och framåt. Under 2013 kommer deras första EP ut.

Rabbitfarm mer info

gruppbild 6City Saints är ett nytt punk/oi! band från Göteborg med medlemmar med förflutet ibland annat från Chillihounds och Perkele som spelar med influenser som Motörhead och Sex Pistols.

City Saints mer info

gruppbild 3Doka är ett än så länge relativt oetablerat band som existerat sedan 2008 och är hemmahörande i Bollnäs. De har givit ut två skivor och håller under 2013 på att spela in sitt tredje.

Doka mer info

gruppbild 7Tysta blyga folket är ett osignat punkband från Nyköping. De har hittills spelat in ett fåtal låtar, men planerna är att gå in i studion hösten 2013 och färdigställa den första fullängdaren.

Tysta blyga follket mer info

gruppbild 8Toxic är ett punkband band från Stockholm som existerat sedan februari 2011. De säger själva om sin musik att det är punk man blir glad av. De har hittills två demos bakom sig.

Toxic mer info

gruppbild 9Natalie Roots är ett band från Karlskoga som gått från att spela Ebba Grön-covers till att skapa eget material. Det har bland annat resulterar i flera EP och en fullängadre.

Same Old Story mer info

gruppbild 10Hata Som Lejon började spela ihop så sent som 2013 och har hittills hunnit med att producera en singel och en EP. Bandet är hemmahörande i Söderhamn och sjunger på svenska.

Hata Som Lejon mer info

gruppbild 11Eealsteak Riot är ett Stockholmsbaserat band som spelar punk med mangel och består av fyra medlemmar. Målet med musiken är att det ska gå snabbt och låta smutsigt.

Eelsteak Riot mer info

gruppbild 12Strindberg Som Tortyr är ett band med medlemmar från Bagarmossen och det är denna ort i närheten av Stockholm som fått ge namn åt deras första och hittills enda album.

Strindberg Som Tortyr mer info

gruppbild 4Enock Eunuck är ett band från Eskilstuna som bildades i början av 1980-talet. Bandmedlemmarna var inspirerade av punkrörelsen som ägde rum på 70- och 80-talen.

Enock Eunuck mer info

gruppbild 13Marilynz Idoler är ett band från Stockholmsförorterna som bildades redan 1994. Efter ett avhopp och en comeback är så är originaluppsättningen ännu intakt.

Marilynz Idoler mer info

gruppbild 14Rob Farley and the Failers är ett nytt svenskt band från Eskilstuna. Musiken har viss influens av reggae och de har ett album på gång med titeln When Conspiracy Becomes Reality.

Rob Farley and the Failers mer info

gruppbild 15Marble Heads är ett Malmöbaserat band som spelar punk med influenser psych och pop. Där mycket är influerat av The Clash och Velvet Underground. Är aktuell med ny EP.

Marble Heads mer info

gruppbild 15Panik! Sthlm är Panik Sthlm! är ett svensk osignat punkrockband från huvudstadens utkanter. De spelar i sommar på en rad ställen i Sverige och har en egen YouTube-kanal.

Panik Sthlm! mer info

Death By Horse gruppbildDeath By Horse nystartat band från Skåne som levererar musik i gränslandet mellan pop och punk. Släppte sitt debutalbum "This Too Shall Pass" 2016.

Death By Horse mer info

Dystopi gruppbildDystopi är en punktrio från Nyköping som bildades 2016 och under 2017 släppte sin debutplatta vid namn Från en stol i Rosenbad.

Dystopi mer info

16 Ton Rockers gruppbild16 Ton Rockers är ett femmanna-band från Stockholm med influenser bland annat från Sex Pistols, The Clash, Stiff Little Fingers, The Ruts och Cock Sparrer.

16 Ton Rockersmer info

Ekologiskt mörker debuterade 2012 med skivan Svälj och har bland annat fått låtar spelade på P3.

Ekologiskt mörker mer info

Comminor startade 2010 och utgår från Västerås.

Comminor mer info

A Capital Threat osignat band från Kalmar/Oskarshamn som kallar sin musik "melodic sustainable punkrock".

A Capital Threat mer info

Hur gick det med snoret, Elsa? Bandet finns på streamingtjänster som Spotify, iTunes och Tidal.

Hur gick det med snoret, Elsa? mer info

Wrong Band Wrong band eller ”Sveriges nu snabbast växande punkrock-band” startade under hösten 2020 och hade redan innan första singelsläppet lyckats få flera tusen följare i sina sociala medier. De har sedan dess släppt tre singlar, spelats på radio och poddar samt blivit recenserade i bloggar och tidningar - och lovorden har inte låtit vänta på sig. Wrong band liknas ofta vid band som The Offspring och No Doubt, men i något smutsigare tappning. Bandet bestaår av Jesse (sång), Andy (gitarr), Hannah (bas) och John (trummor).

Övriga band som omnämnts med artikel, recension eller dylikt på sidan och kan inräknas i denna sektion:

Headons
Djävulen möblerar om
Dystra Li

Här listas ett antal svenska band inom punkgenren som är mindre etablerade.

Vill du synas här med ditt band?

Punkmusik.nu välkomnar mindre kända band att skicka in material i form av text, bilder, ljudfiler etc som sedan publiceras på sidan. Vid intresse skicka mejl till info@punkmusik.nu